De-cluttering – The Projects

I want the house to be really minimalist by the end of the month.
Another weekend to go.  I also got a day off on Thursday, which is a public holiday, to sort things out.

Last weekend we did a lot of crap in and around the house. Lots of items still have to be listed on Ebay and go to the charity shops.
It’s quite a process. I think the strategy to take your time works quite well, but i wanna speed it up a bit and see more results to keep my motivation up.

The spending diary in our kitchen

(I wrote about our spending diary in this post)

Projects that still need work done, are

Digital clutter One of my biggest problem areas. Seriously i haven’t figured that shit out yet. But i can already see that, when all other areas of your life get clutter free, it kind of figures itself out or so i hope anyways..

It’s like, you got everything nice and sorted, why would you put up with a cluttered desktop with 300 tabs open..?! Which is a purely hypothetical scenario of curz..

When i’ve figured it out i’ll let you know. To get you started you might wanna have a look at this post about getting rid off your digital clutter that i quite like.

Silverbeet i'm having for dinner tonight. So pretty!

The Pantry Food is a funny one. You know, those foods that you buy and then use twice a year? That clutter up your pantry? Yeah, those ones i try to get rid off. If they are stuff i don’t want to eat anymore or taste gross they go.  Also i try to buy more staples, things we eat every week and try to use up the stuff we don’t eat a lot. Sometimes i like to experiment, but i don’t like it when the experiments are starting to collect in my pantry, taking up space. So yeah, that’s an ongoing project.

Reading material Wtf, that shit is just like those 300 tabs i told you about(not that i would do something like that). Don’t drag any more books and shit into the house til you finished reading EVERYTHING! Because then, if you want new stuff, you either have to read the stuff you got quickly or you just decide a book, pamphlet or whatever you got isn’t worth your time and get rid off it.

I’m not even gonna start talking about my sewing studio yet. It’s pretty tidy, but it could be, i mean of curz, it will be, so much better when i’m finished with it.

It’s never finished of curz, it’s an ongoing process.

What are your ongoing projects? How did you tackle your de-cluttering projects in the past? Have you got any tips?

Advertisements

4 responses to “De-cluttering – The Projects

  1. I have an on going project the garage it always looks like shit we clean inside the house and put all the crap in the garage 🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s